Хоргош/Нови Сад, 21. децембар - На граничном прелазу Хоргош 1 данас је потписан уговор о реконструкцији и доградњи овог прелаза који је један од најфреквентнијих и најважнијих на граници Републике Србије и Мађарске, јер представља део европског коридора 10 и једну од кључних тачака транзитног саобраћаја кроз нашу земљу.
Уговор су потписали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и представници компаније Јадран д.о.о. која ће бити извођач радова на овом пројекту, а потписивању су присуствовали и председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор и покрајински секретар за енергетику, грађевинарство и саобраћај Огњен Бијелић.
Након потписивања, председник Пастор је истакао да је ова реконструкција веома значајна из разлога што диже укупне капацитете читаве државе, те да сматра да ће додатно допринети опредељењу инвеститора за то подручје, јер је оно у последњих годину дана доживело развојне подухвате попут градње пруге од Београда до Будимпеште, као и пруге од Суботице до Сегедина.
"На овом граничном прелазу на годишњем нивоу прође 6,6 милиона путника, милион и двеста хиљада путничких возила, више од триста хиљада камиона и негде око десет хиљада аутобуса. Те бројке саме по себи говоре о томе да је овај прелаз неопходно стално обнављати, проширивати и прилагођавати захтевима и потребама," рекао је Пастор.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је нагласио да, када су границе у питању, фокус политике Владе Републике Србије у складу с идејом Отвореног Балкана је да се обезбеди слободан проток људи и роба.
"Вредност пројекта је мало већа од две милијарде динара, проширује се гранични прелаз за укупно шест трака, четири за путнички и две за теретни саобраћај. Потпуно ћемо модернизовати овај гранични прелаз и очекујемо да ће то значајно убрзати промет људи и роба,"казао је Момировић.
Министар се захвалио председнику Скупштине АП Војводине на подршци у низу заједничких пројеката који се тренутно реализују, истичући да ће се резултат те сарадње најбрже видети у наредним месецима по пуштању у саобраћај прве деонице брзе пруге од Београда до Будимпеште.
Директор компаније Јадран д.о.о. Никола Малбаша рекао је да ће се пројекат састојати из дванаест фаза.
Прва фаза је пројектовање, затим следе грађевински радови, радови на нискоградњи, електро-машински радови као и озелењавање за то предвиђених површина.
Пројектним задатком, осим реконструкције неких од постојећих објеката, предвиђена је изградња четири нове саобраћајне траке за путничка возила и аутобусе на улазу у земљу, две додатне саобраћајне траке за камионе на излазу из земље и једне траке за вангабаритна возила на улазу у земљу. Укупна уговорена вредност пројекта износи нешто више од две милијарде динара.