Novi Sad/Stepanovićevo, 14. januar - Radove na izgradnji brze pruge Novi Sad - Subotica danas su u Stepanovićevu posetili predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i direktor "Srbijagasa" Dušan Bajatović.
Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine Pojas i put i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i istočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine, dok su radovi na izgradnji počeli u novembru 2021. godine.
Predsednik Vučić je tokom obilaska radova istakao da radovi idu brže od rokova, jer su se kinseki izvođači postarali da urade sve što je moguće i da smatra kako će pruga biti završena pre kraja 2024. godine.
"Nekad je bolje da platite i nešto više , ali da završite ranije, jer onda vidite rezultate kave smo postigli na pruzi Beograd-Novi Sad. Mi smo imali vere da ćemo da promenimo budućnost železnice, da to ne bude samo socijalna kategorija, već da železnica počne da radi i živi i postigli smo neverovatne rezultate sa tom prugom i očekujemo da oni budu još bolji, posebno kada budemo završili još 108 kilometara do Subotice. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine, što će biti mnogo pre mađarske strane", rekao je Vučić.
Predsednik Vučić je zahvalio ambasadorki Čen Bo na saradnji i predsedniku Kine Si Đinpingu čija je ideja bila izgradnja pruge od Beograda do Budimpešte.
Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu, a planirana je i izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.
Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara. Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.