Нови Сад/Степановићево, 14. јануар - Радове на изградњи брзе пруге Нови Сад - Суботица данас су у Степановићеву посетили председник Републике Србије Александар Вучић, председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор, председник Покрајинске владе Игор Мировић, амбасадорка Кине у Србији Чен Бо, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и директор "Србијагаса" Душан Бајатовић.
Ова деоница дуга је 108,2 километра, део је глобалне иницијативе Кине Појас и пут и иницирана је на самиту 16 земаља централане и источне Европе и Кине на самиту одржаном 2016. године, док су радови на изградњи почели у новембру 2021. године.
Председник Вучић је током обиласка радова истакао да радови иду брже од рокова, јер су се кинсеки извођачи постарали да ураде све што је могуће и да сматра како ће пруга бити завршена пре краја 2024. године.
"Некад је боље да платите и нешто више , али да завршите раније, јер онда видите резултате каве смо постигли на прузи Београд-Нови Сад. Ми смо имали вере да ћемо да променимо будућност железнице, да то не буде само социјална категорија, већ да железница почне да ради и живи и постигли смо невероватне резултате са том пругом и очекујемо да они буду још бољи, посебно када будемо завршили још 108 километара до Суботице. Рачунамо да све ово можемо да завршимо до краја 2024. године, што ће бити много пре мађарске стране", рекао је Вучић.
Председник Вучић је захвалио амбасадорки Чен Бо на сарадњи и председнику Кине Си Ђинпингу чија је идеја била изградња пруге од Београда до Будимпеште.
Радовима, које изводи конзорцијум кинеских компанија, обухваћена је изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије, реконструкција девет железничких станица међу којима су Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња нових станца у Ловћенцу, Руменци и Врбасу, а планирана је и изградња железничких чворова у Новом Саду, Врбасу и Суботици.
На читавој деоници пруге биће изграђено 49 надвожњака, подвожњака и вијадукта, а највећи објекат биће вијадукт код Врбаса дуг 1.600 метара. Вредност пројекта је 1,16 милијарди долара и финасира се из кредита кинеске Ексим банке.