Horgoš/Novi Sad, 21. decembar - Na graničnom prelazu Horgoš 1 danas je potpisan ugovor o rekonstrukciji i dogradnji ovog prelaza koji je jedan od najfrekventnijih i najvažnijih na granici Republike Srbije i Mađarske, jer predstavlja deo evropskog koridora 10 i jednu od ključnih tačaka tranzitnog saobraćaja kroz našu zemlju.
Ugovor su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i predstavnici kompanije Jadran d.o.o. koja će biti izvođač radova na ovom projektu, a potpisivanju su prisustvovali i predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor i pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj Ognjen Bijelić.
Nakon potpisivanja, predsednik Pastor je istakao da je ova rekonstrukcija veoma značajna iz razloga što diže ukupne kapacitete čitave države, te da smatra da će dodatno doprineti opredeljenju investitora za to područje, jer je ono u poslednjih godinu dana doživelo razvojne poduhvate poput gradnje pruge od Beograda do Budimpešte, kao i pruge od Subotice do Segedina.
"Na ovom graničnom prelazu na godišnjem nivou prođe 6,6 miliona putnika, milion i dvesta hiljada putničkih vozila, više od trista hiljada kamiona i negde oko deset hiljada autobusa. Te brojke same po sebi govore o tome da je ovaj prelaz neophodno stalno obnavljati, proširivati i prilagođavati zahtevima i potrebama," rekao je Pastor.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je naglasio da, kada su granice u pitanju, fokus politike Vlade Republike Srbije u skladu s idejom Otvorenog Balkana je da se obezbedi slobodan protok ljudi i roba.
"Vrednost projekta je malo veća od dve milijarde dinara, proširuje se granični prelaz za ukupno šest traka, četiri za putnički i dve za teretni saobraćaj. Potpuno ćemo modernizovati ovaj granični prelaz i očekujemo da će to značajno ubrzati promet ljudi i roba,"kazao je Momirović.
Ministar se zahvalio predsedniku Skupštine AP Vojvodine na podršci u nizu zajedničkih projekata koji se trenutno realizuju, ističući da će se rezultat te saradnje najbrže videti u narednim mesecima po puštanju u saobraćaj prve deonice brze pruge od Beograda do Budimpešte.
Direktor kompanije Jadran d.o.o. Nikola Malbaša rekao je da će se projekat sastojati iz dvanaest faza.
Prva faza je projektovanje, zatim slede građevinski radovi, radovi na niskogradnji, elektro-mašinski radovi kao i ozelenjavanje za to predviđenih površina.
Projektnim zadatkom, osim rekonstrukcije nekih od postojećih objekata, predviđena je izgradnja četiri nove saobraćajne trake za putnička vozila i autobuse na ulazu u zemlju, dve dodatne saobraćajne trake za kamione na izlazu iz zemlje i jedne trake za vangabaritna vozila na ulazu u zemlju. Ukupna ugovorena vrednost projekta iznosi nešto više od dve milijarde dinara.