Novi Sad, 17. decembar – Otvarajuća konferencija projekta „Razvoj prekograničnog prelaza Santovo- Bački Breg sa potrebnom carinarnicom i objektima u funkciji teretnog saobraćaja”, koji se realizuje u okviru Interreg IPA programa prekogranične saradnje između Mađarske i Srbije, održana je danas u Zavodu za urbanizam Vojvodine.
Granični prelaz Santovo-Bački Breg trenutno mogu da koriste samo putnička vozila i teretna ispod 3,5 tona, a cilj ovog projekta čiji je ukupan budžet 469.925,50 evra, od čega EU preko IPA programa finansira 399.436,67 evra, jeste još jedan korak i nova faza u nameri da se omogući prelaz preko ovog graničnog prelaza za sve vrste teretnog saobraćaja.
Projekat se realizuje kroz saradnju projektnih partnera: JP „Putevi Srbije“, JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“ i mađarske Nacionalne agencije za infrastrukturu.
Govoreći na otvaranju konferencije, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor istakao je izuzetan značaj ove inicijative za rasterećenje teretnog saobraćaja na granici između Srbije i Mađarske, te da se na njemu dugo i uporni radi.
„Ovde je reč o višedecenijskom projektu koji se pripremao na tri nivoa: postavljanjem političkog okvira, partnerskim konkurisanjem za IPA projekte prekogrančne saradnje i svrstavanjem pristupnih saobraćajnica u prioritetne projekte budžeta Republike Srbije. Još davne 2009. godine postavljen je politički okvir za planiranje i razvoj ovog projekta, zajednički smo konkurisali i tokom godina ispunjeni su neophodni preduslovi za njegovu realizaciju, rekonstruisani su neophodni prilazni putevi, a sada smo u fazi da se do 31. jula 2022. godine pripremi potrebna građevinska i planska dokumentacija, strukturni inženjerski plan, idejni projekat i projekat za građevinsku dozvolu. To su krupni koraci ka konačnom cilju, otvaranju ovog graničnog prelaza za teretni saobraćaj svih kategorija“, istakao je Pastor. On je dodao da će se, kada i ova neophodna pripremna faza bude gotova, nastaviti sa daljim koracima kako bi završetak ovog projekta bio strateški pozicioniran u budžetskim agendama vlada Srbije i Mađarske, kao i da će se nastaviti sa zajedničkim apliciranjem u EU fondovima.
Predsednik Pastor naglasio je i nemerljiv značaj otvaranja ovog graničnog prelaza za sav teretni saobraćaj za čitavu zemlju, AP Vojvodinu a posebno za Zapadnobački okrug, koji će, kada prelaz bude otvoren, dobiti znažan zamajac za svoj dalji privredni i svaki drugi razvoj. On je dodao da svakodnevna slika na graničnim prelazima Horgoš i Kelebija najbolje govori o značaju ovakvih inicijativa.
„Snažna industrijalizacija Srbije, kojoj svedočimo svakim danom, iziskuje što praktičniji i efikasniji transport i razmenu robe, stoga je neophodno da se ovakvi programi realizuju te da se vode kao strateški projekti od značaja u našoj zemlji“, ocenio je Pastor.
O značaju i detaljima ovog projekta na konferenciji su govorili i Jovana Đurović, rukovodilac odeljenja za strateško planiranje JP Putevi Srbije, Svetlana Kilibarda, pomoćnik pokrajinskog sekretara za urbanizam i zaštitu životne sredine, Vidosava Enderić, pomoćnik pokrajinskog sekretara u Pokrajinskom sekretarijatu za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, Ištvan Nađheđeši, menadžer projekta iz mađarske Nacionalna agencija za infrastrukturu, Goran Nonković, načelnik Zapadnobačkog upravnog ogruga i Predrag Knežević, direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine.