Beograd/Novi Sad, 06. Mart 2015. godine – Predstavnice Ženske parlamentarne mreže Skupštine AP Vojvodine prisutvovale su danas u Palati Srbija u Beogradu, konferenciji posvećenoj predstavljanju i svečanom potpisivanju Ženske platforme za razvoj Srbije.
Platforma je usvojena na posebnoj konferenciji koja je održana krajem prošle godine na Paliću i koja je okupila veliki broj angažovanih žena na javnim poslovima iz različitih institucija, parlamenta, državnih organa, akademske zajednice, civilnog društva, privatnog sektora, političkih partija, sindikata i medija.
U okviru platforme, definisani su razvojni ciljevi u različitim oblastima društvenog života, kako bi se pravac razvoja usmerio ka poboljšanju kvaliteta svakodnevnog života žena i muškaraca u Srbiji, u periodu od 2014 do 2020. godine.
Na skupu je učestvovalo više od dvestotine žena i muškaraca iz svih sektora i nivoa vlasti, republičke/i i pokrajinske/i poslanice i poslanici, predstavnice i predstavnici izvršne vlasti, lokalnih mehanizama za rodnu ravnopravnost, odbornice u lokalnim skupštinama, predstavnice Udruženja poslovnih žena, ekspertkinje, naučnice i predstavnice organizacija civilnog društva.
Na otvaranju konferencije prisutnima su se između ostalih obratile, Stefana Miladinović, poslanica i koordinatorka Ženske parlamentarne mreže u Narodnoj skupštini Republike Srbije, mr Maja Sedlarević, pokrajinska poslanica i koordinatorka Ženske parlamenmtarne mreže u Skupštini AP Vojvodine, pokrajinski sekretar za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, Miroslav Vasin.
Zatim, Marijana Pajvančić, profesorka na Fakultetu za evropske pravne i političke studije u Novom Sadu, Hainc Huthmeher, direktor kancelarije Fridrih Ebert Fondacije u Srbiji i Žarko Šunderić, menadžer Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije.
Pored mr Maje Sedlarević, na konferenciji su ispred Ženske parlamentarne mreže Skupštine AP Vojvodine, učestvovale Stojanka Lekić, Svetlana Selaković, Tinde Kovač i Đenđi Seleši.
Obraćajući se skupu, mr Maja Sedlarević je predstavila iskustva Ženske parlamentarne mreže Skupštine AP Vojvodine i kao jedan od najznačajnijih segmenata u radu te mreže izdvojila njenu saradnju sa pokrajinskim i lokalnim mehanizmima za ravnopravnost polova.
„Mi smo prepoznale potrebu da obilazimo lokalne samouprave širom Vojvodine i da odbornicama, lokalnim telima i mehanizmima za rodnu ravnopravnost, pružamo podršku u radu i da im pomognemo u procesu umrežavanja kako između njih samih, tako i sa srodnim mehanizmima, organima i organizacijama na različitim nivoima. Istovremeno, predstavnice i predstavnike lokalnih mehanizama, pozivale smo kod nas u Skupštinu AP Vojvodine, kako bi im u saradnji sa partnerima, prenele naša iskustva u radu i predstavile iskustva drugih.
Iz našeg iskustva, videle smo da se situacija u AP Vojvodini, kao i u drugim delovima zemlje, razlikuje od jedne do druge lokalne samouprave. Tako, imamo lokalne samouprave koje imaju formirane mehanizme za rodnu ravnopravnost koji dobro funkcionišu, negde su oni samo formirani ali ne rade ili nisu dovoljno aktivni, a najgora je situacija tamo gde nije ispoštovana ni zakonska obaveza o formiranju mehanizama za rodnu ravnopravnost, odnosno gde ni nemamo takve mehanizme“, kazala je mr Maja Sedlarević. „Lokalni izbori će biti za manje od godinu dana, tako da mi kao partnerke u ovom poslu, u narednom periodu vidimo upravo rad sa ženama. Druga stvar koju smo takođe prepoznale na lokalu jeste nepostojanje saradnje sa civilnim sektorom i nedostatak iskustva u tom pogledu tako da je po meni, i to nešto na čemu treba da radimo. Dakle, predstoji nam uvodnjavanje i zakona i institucija i budžeta i mislim da nam je to zadatak za naredni period“, kazala je u svom obraćanju mr Maja Sedlarević.
Nakon uvodnih govora i izlaganja na konferenciji, usledilo je i svečano potpisivanje Platforme. Organizator današnje konferencije o predstavljanju i svečanom potpisivanju Ženske platforme za razvoj Srbije bila je Fondacija Fridrih Ebert, uz podršku Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije.